Młodzieżowa 11 a

09-100 Płońsk

(23) 662 46 88

sekretariat@sosw.plonsk.pl

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze

Rozdział XXII encykliki Laborem exercens

Osoby niepełnosprawne w pełni są podmiotami ludzkimi z należnymi im wrodzonymi, świętymi i nienaruszalnymi prawami, które mimo ograniczeń cierpień wpisanych w ich ciało i władze, stanowią jednak o szczególnym znaczeniu godności i wielkości człowieka.

Jan Paweł II

2017-02-26T20:46:16+01:00

Jan Paweł II

Osoby niepełnosprawne w pełni są podmiotami ludzkimi z należnymi im wrodzonymi, świętymi i nienaruszalnymi prawami, które mimo ograniczeń cierpień wpisanych w ich ciało i władze, stanowią jednak o szczególnym znaczeniu godności i wielkości człowieka.

Fundacja Mimo Wszystko

...A osobę niepełnosprawną trzeba przede wszystkim dostrzec, zbliżyć się do niej i wtedy dopiero można zobaczyć w niej zwyczajnego człowieka, który tak samo jak my, ma uczucia, talenty, ambicje, różne potrzeby i bardzo chce żeby go normalnie traktować...

Anna Dymna - aktorka, prezes Fundacji Mimo Wszystko

2017-02-26T20:33:35+01:00

Anna Dymna - aktorka, prezes Fundacji Mimo Wszystko

…A osobę niepełnosprawną trzeba przede wszystkim dostrzec, zbliżyć się do niej i wtedy dopiero można zobaczyć w niej zwyczajnego człowieka, który tak samo jak my, ma uczucia, talenty, ambicje, różne potrzeby i bardzo chce żeby go normalnie traktować…

Listy do Młodego Nauczyciela

Prawda to bowiem wiecznie żywa, że poza przygotowaniem zawodowym człowieka, poza jego wykształceniem najistotniejszą, najbardziej podstawową wartością w jego pracy jest jego Człowieczeństwo.

Maria Grzegorzewska

2017-02-20T22:25:05+01:00

Maria Grzegorzewska

Prawda to bowiem wiecznie żywa, że poza przygotowaniem zawodowym człowieka, poza jego wykształceniem najistotniejszą, najbardziej podstawową wartością w jego pracy jest jego Człowieczeństwo.
Facebook

Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze są formą realizacji obowiązku szkolnego przez dzieci i młodzież niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębokim. Zajęcia organizuje się dla dzieci i młodzieży od 3 lat do 25 lat. W naszym Ośrodku zajęcia prowadzone są w formie indywidualnej, realizowane w domu ucznia w wymiarze 10 godzin tygodniowo.
Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze organizuje się na wniosek rodziców / opiekunów prawnych na podstawie orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wydanego przez Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne. Praca z każdym uczniem przebiega w oparciu o Indywidualny Program Rewalidacyjno-Wychowawczy, który opracowują nauczyciele prowadzący zajęcia we współpracy z psychologiem oraz w zależności od potrzeb z innymi specjalistami.
Zajęcia mają na celu:
• wspomaganie rozwoju psychofizycznego
• rozwijanie zainteresowania otoczeniem
• rozwijanie samodzielności w funkcjonowaniu w codziennym życiu stosownie do ich możliwości psychofizycznych oraz indywidualnych potrzeb rozwojowych
Zajęcia obejmują w szczególności:
• naukę nawiązywania kontaktów w sposób odpowiedni do potrzeb i możliwości uczestnika zajęć
• kształtowanie sposobu komunikowania się z otoczeniem na poziomie odpowiadającym indywidualnym możliwościom uczestnika zajęć
• usprawnianie ruchowe i psychoruchowe w zakresie dużej i małej motoryki, wyrabianie orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej
• wdrażanie do osiągania optymalnego poziomu samodzielności w podstawowych sferach życia
• rozwijanie zainteresowania otoczeniem, wielozmysłowe poznawanie otoczenia, naukę rozumienia zachodzących w nim zjawisk, kształtowanie umiejętności funkcjonowania w otoczeniu
• kształtowanie umiejętności współżycia w grupie
• naukę celowego działania dostosowanego do wieku, możliwości i zainteresowań uczestnika zajęć oraz przejawianej przez niego aktywności.

Zajęcia prowadzone są różnorodnymi metodami dostosowanymi do potrzeb i możliwości ucznia:
• Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
• Metoda Aktywności M. Ch. Knillów
• Elementy muzykoterapii
• Program C. Knill – dotyk i komunikacja
• Senso- Paka
• Zabawy paluszkowe
• Metody rozwijające aktywność własną – działania praktyczne
• Elementy pedagogiki zabawy
• Elementy bajkoterapii
• Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
• Kinezjologia edukacyjna Paula Dennisona
• Metoda malowania dziesięcioma palcami
• Metoda Dyna-Lingua M.S.
• Terapia ustno- twarzowa
• Stwarzania sytuacji wyboru, wielokrotnego powtarzania
• Elementy pracy osteopatycznej
• Elementy Padovan
• Metoda Vojty
• Metoda Trójpłaszczyznowej terapii stóp

Ułatwienie dostępu