Młodzieżowa 11 a

09-100 Płońsk

(23) 662 46 88

sekretariat@sosw.plonsk.pl

Szkoła Podstawowa

Rozdział XXII encykliki Laborem exercens

Osoby niepełnosprawne w pełni są podmiotami ludzkimi z należnymi im wrodzonymi, świętymi i nienaruszalnymi prawami, które mimo ograniczeń cierpień wpisanych w ich ciało i władze, stanowią jednak o szczególnym znaczeniu godności i wielkości człowieka.

Jan Paweł II

2017-02-26T20:46:16+01:00

Jan Paweł II

Osoby niepełnosprawne w pełni są podmiotami ludzkimi z należnymi im wrodzonymi, świętymi i nienaruszalnymi prawami, które mimo ograniczeń cierpień wpisanych w ich ciało i władze, stanowią jednak o szczególnym znaczeniu godności i wielkości człowieka.

Fundacja Mimo Wszystko

...A osobę niepełnosprawną trzeba przede wszystkim dostrzec, zbliżyć się do niej i wtedy dopiero można zobaczyć w niej zwyczajnego człowieka, który tak samo jak my, ma uczucia, talenty, ambicje, różne potrzeby i bardzo chce żeby go normalnie traktować...

Anna Dymna - aktorka, prezes Fundacji Mimo Wszystko

2017-02-26T20:33:35+01:00

Anna Dymna - aktorka, prezes Fundacji Mimo Wszystko

…A osobę niepełnosprawną trzeba przede wszystkim dostrzec, zbliżyć się do niej i wtedy dopiero można zobaczyć w niej zwyczajnego człowieka, który tak samo jak my, ma uczucia, talenty, ambicje, różne potrzeby i bardzo chce żeby go normalnie traktować…

Listy do Młodego Nauczyciela

Prawda to bowiem wiecznie żywa, że poza przygotowaniem zawodowym człowieka, poza jego wykształceniem najistotniejszą, najbardziej podstawową wartością w jego pracy jest jego Człowieczeństwo.

Maria Grzegorzewska

2017-02-20T22:25:05+01:00

Maria Grzegorzewska

Prawda to bowiem wiecznie żywa, że poza przygotowaniem zawodowym człowieka, poza jego wykształceniem najistotniejszą, najbardziej podstawową wartością w jego pracy jest jego Człowieczeństwo.
Facebook

Do Szkoły Podstawowej uczęszczają dzieci od 7 do 18 roku życia.
Edukacja podzielona jest na dwa etapy:kształcenie zintegrowane, które obejmuje pierwsze trzy lata nauki oraz kształcenie przedmiotowe obejmujące kolejne trzy lata.
W pierwszym etapie nauczania dzieci nabywają umiejętności z zakresu samoobsługi, komunikowania się, pracy w grupie, podstawowych technik szkolnych, oraz poznają szkołę, jego otoczenie, kolegów i  pracowników.
Podczas nauczania przedmiotowego uczniowie pracują już z wieloma nauczycielami rozwijając swoje umiejętności z zakresu funkcjonowania w środowisku, muzyki, plastyki, techniki i wychowania fizycznego.
W ramach zajęć rewalidacyjnych, dzieci uczęszczają na logopedię, gimnastykę korekcyjną, zajęcia muzyczno-ruchowe oraz inne dostosowane do potrzeb dzieci.

Zadania

Szkoła podstawowa realizuje swe zadania koncentrując się na:

  • zapewnianiu opieki i wspomaganiu rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku;
  • względnianiu indywidualnych potrzeb dziecka, umacnianiu wiary we własne siły i możliwości w osiąganiu sukcesu;
  • stwarzaniu warunków do rozwijania samodzielności;
  • kształtowaniu umiejętności obserwacji, ułatwianie rozumienia zmian zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka, otoczeniu społecznym, przyrodniczym i kulturowym;
  • nabywaniu umiejętności komunikowania się w sposób pozawerbalny i werbalny;
  • wyzwalaniu aktywności wychowanków poprzez zajęcia i zabawy organizowane przez nauczycielki oraz podejmowane spontanicznie;
  • wdrażaniu wychowanków do zgodnego współdziałania w zespole rówieśników oraz z osobami dorosłymi;
  • kształtowaniu zachowań akceptowanych społecznie;
  • integracji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie z najbliższym otoczeniem społecznym;
  • prowadzeniu działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju dziecka.

Nasze cele

  • wyposażenie dzieci i młodzieży w takie umiejętności, dzięki którym będą lepiej rozpoznawać sytuacje niebezpieczne i ryzykowne oraz właściwie – bezpiecznie reagować wobec zagrożeń;
  • wdrażanie do przestrzegania zdrowego i higienicznego stylu życia;
  • kształtowanie czynnej postawy w zakresie organizacji czasu wolnego i kultury życia codziennego;
  • rozbudzanie i podnoszenie świadomości ekologicznej;
  • poczucie własnej wartości i przydatności dla środowiska;
  • przygotowanie do uczestnictwa w życiu społecznym;
  • zapoznanie z dziedzictwem kulturowym i historycznym;
  • zaciekawienie z tradycją i historią;
  • włączenie dzieci do aktywnego uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych;
  • kształtowanie więzi z krajem ojczystym i świadomości obywatelskiej;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz szacunku dla symboli narodowych.

Ułatwienie dostępu