Młodzieżowa 11 a

09-100 Płońsk

(23) 662 46 88

sekretariat@sosw.plonsk.pl

Przedszkole

Rozdział XXII encykliki Laborem exercens

Osoby niepełnosprawne w pełni są podmiotami ludzkimi z należnymi im wrodzonymi, świętymi i nienaruszalnymi prawami, które mimo ograniczeń cierpień wpisanych w ich ciało i władze, stanowią jednak o szczególnym znaczeniu godności i wielkości człowieka.

Jan Paweł II

2017-02-26T20:46:16+01:00

Jan Paweł II

Osoby niepełnosprawne w pełni są podmiotami ludzkimi z należnymi im wrodzonymi, świętymi i nienaruszalnymi prawami, które mimo ograniczeń cierpień wpisanych w ich ciało i władze, stanowią jednak o szczególnym znaczeniu godności i wielkości człowieka.

Fundacja Mimo Wszystko

...A osobę niepełnosprawną trzeba przede wszystkim dostrzec, zbliżyć się do niej i wtedy dopiero można zobaczyć w niej zwyczajnego człowieka, który tak samo jak my, ma uczucia, talenty, ambicje, różne potrzeby i bardzo chce żeby go normalnie traktować...

Anna Dymna - aktorka, prezes Fundacji Mimo Wszystko

2017-02-26T20:33:35+01:00

Anna Dymna - aktorka, prezes Fundacji Mimo Wszystko

…A osobę niepełnosprawną trzeba przede wszystkim dostrzec, zbliżyć się do niej i wtedy dopiero można zobaczyć w niej zwyczajnego człowieka, który tak samo jak my, ma uczucia, talenty, ambicje, różne potrzeby i bardzo chce żeby go normalnie traktować…

Listy do Młodego Nauczyciela

Prawda to bowiem wiecznie żywa, że poza przygotowaniem zawodowym człowieka, poza jego wykształceniem najistotniejszą, najbardziej podstawową wartością w jego pracy jest jego Człowieczeństwo.

Maria Grzegorzewska

2017-02-20T22:25:05+01:00

Maria Grzegorzewska

Prawda to bowiem wiecznie żywa, że poza przygotowaniem zawodowym człowieka, poza jego wykształceniem najistotniejszą, najbardziej podstawową wartością w jego pracy jest jego Człowieczeństwo.
Facebook

Przedszkole

Serdecznie witamy na stronie Powiatowego Przedszkola terapeutycznego Bajka”.
Poniżej prezentujemy ofertę terapeutyczną dla dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami.
Przedszkole jest miejscem stworzonym z myślą o dzieciach, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i wymagają zastosowania indywidualnie dobranych metod oddziaływań terapeutyczno – edukacyjnych.
W naszej placówce funkcjonują dwie grupy przedszkolne Gumisie i Smerfy, do których uczęszczają dzieci w wieku od 2,5 do 9 roku życia.

Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza realizowana jest w przedszkolu w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego określoną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i dostosowana jest do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka

Nasi wychowankowie biorą udział w indywidualnej i grupowej terapii:

  • Metoda Krakowska, która obejmuje min.: systemową terapię funkcji poznawczych, Symultaniczno-Sekwencyjną Naukę Czytania i kształtowanie systemu językowego poprzez programowanie oraz Stymulację lewej półkuli mózgu
  • Dyna –Lingua M S -psychostymulacyjna metoda kształtowania i rozwoju mowy oraz myślenia
  • Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Pedagogika Zabawy
  • Metoda F. Affolter,
  • Komunikacja wspomagająca i alternatywna. AAC
  • Metoda rozwijania percepcji wg M. Frostig,

Więcej o stosowanych terapiach znajdziecie Państwo TUTAJ.

Celem działań terapeutycznych jest:

  • Stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka
  • Wspomaganie i rozwijanie umiejętności poznawczych, komunikacyjnych oraz społecznych
  • Wyrównywanie dysharmonii rozwojowych, korygowanie zaburzonych funkcji
  • Prowokowanie do podjęcia aktywności własnej,
  • Dążenie do osiągnięcia samodzielności na jak najwyższym poziomie
  • Zapewnienie bezpiecznych i sprzyjających warunków rozwoju

Pracujemy od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:30 – 15:30.

W naszym przedszkolu zatrudniona jest wykwalifikowana kadra pracująca w nurcie stymulacyjno – rozwojowym. Zabawa i nauka odbywa się w małych grupach 4-6 osobowych. Posiadamy własną stołówkę, gdzie dzieci mogą zjeść pyszne i świeże posiłki.

Grupa Smerfy

Strona w trakcie uzupełniania

Grupa Gumisie

Strona w trakcie uzupełniania

Ułatwienie dostępu